DERDİMİ ANLATACAK KADAR E-TWINNING PROJEMİZ
Okulumuz öğretmenlerinden Yasemin NALÇACI ve Gülşah GÖKÇEN' in yürüttüğü e Twinning projemiz Şubat ayında başlayıp Mayıs ayında sona erdi. Birçok öğrencimizin katıldığı bu projede öğrencilerimiz Türk İşaret Dilini tanıdılar ve günlük yaşamda kullanılabilecek düzeyde kelimeler öğrendiler. İşaret dili eğitmen ve tercümanlar tarafından her hafta düzenli olarak webinarlar gerçekleştirildi. Öğrencilerimiz kahoot, canva, storyjumper, wordwall, wordart gibi birçok web2 aracını tanıdılar. Ülkemizin farklı şehirlerinde öğretmen ve öğrencilerle iş birliği yaptılar ve ortak çalışmalar çıkardılar. E-sergi, e-sözlük, akroştiş çalışması gibi işbirlikçi etkinliklere yer verilerek öğrencilerin araştırma becerileri geliştirildi. Ayrıca öğrencilerin iletişim kurma, bireysel farklılıklara saygı gösterme, kendini ifade etme becerileri de gelişti.
Proje hakkında
Projenin amacı, Türk İşaret Dilini tanıtmak ve kullanımını yaygınlaştırmaktır. Düzenli olarak her hafta yapılacak çalışmalarla işaret dilini öğrencilerimize öğretmektir. Projede öğrenciler, işitme yetersizliğine sahip bireylerin kullandığı dili anlayabilecek, bireysel farklılıklar karşısında ne yapabileceğini öğrenecektir. Günlük yaşamda kendini ifade edecek ve karşısındaki bireyi anlayabilecektir. Bu proje tamamlandığında, projeye katılan öğrencilerimiz öncelikle engelli kavramından uzaklaşıp bireysel farklılık kavramını idrak edecektir. Her bireyin aslında dünyamızı güzelleştiren farklı birer renk olduğunu anlayacaktır. Gelecek neslin bu bilinçle yetiştirilmesin çok çok önemli olduğunu düşünmekteyim. Projeye katılan öğrencilerimiz işaret dilini günlük yaşamında kullanabilecek ve herhangi bir ihtiyaç durumda çevresindekilere fayda sağlayabilecektir. Önyargıdan uzaklaşıp empatik bir yaklaşıma yönelecektir. Projemiz, sosyal medya aracılığıyla duyurulup, işaret dili tanıtılacaktır.
HEDEFLER
ULAŞMAK İSTEDİĞİMİZ HEDEFLERİMİZ
*Bireysel farklılıklara karşı önyargıyı kırmak ve saygılı olmak.
*Türk işaret dilini öğrenmek.
*Bireysel farklılıklara sahip bireylere yönelik olumlu tutum geliştirmek ve empati kurmak.
*Öğrencilerin işbirliği içinde çalışmalarını sağlamak.
*Öğrencilerin yeteneklerini sergilemelerine fırsat sağlamak.
*Yaratıcılıklarını geliştirmek(Yeni fikirler üretmelerine yönelik çalışmalar yapılacaktır.)
*öğrencileri etkinliklere katarak kişisel gelişimlerini desteklemek. *Kendilerini ifade etmelerine ortam hazırlamak.
ÇALIŞMA SÜRECI
ÇALIŞMA SÜRECİMİZ
Bu projeyi gerçekleştirmek için üç aylık bir sürenin uygun olduğuna karar verdik. Aşağıdaki şekilde planlama yaptık ve çevrimiçi toplantılarla haftalık olarak bu başlıkları öğretmeyi hedefledik.
1. AY: ŞUBAT
İşaret dili nedir? Tanıtım/Parmak alfabesi/Tanışma ifadeleri
Okul ve eğitim ile ilgili işaretler
Zamirler
Zaman kavramı/takvim/günler/aylar
2. AY: MART
Sayılar
Meyve sebzeler/yiyecekler
Hayvanlar
İstiklal Marşımız
Çanakkale Türküsü
3. AY: NİSAN
Spor dalları
Meslekler
BEKLENEN SONUÇLAR
PROJEDEN BEKLEDİĞİMİZ SONUÇLAR
*Sorumluluk sahibi öğrenciler yetiştirmek.
*Özel eğitim/bireysel farklılık gibi kavramları öğrenmek.
*İşitme yetersizliğine sahip bireyler için yeni fikirler üretmek.
*Proje sonunda okulumuzda yapılan çalışmalardan oluşan dergi çıkarmak.
*Dijital ortamda İşaret dili sözlüğü oluşturmak.
*İşaret dilini öğretmen ve bu konuda farkındalık oluşturmak.
*İşaret dili ile şarkı söylemek ve öğrencilerle bir klip/video çekmek en büyük hedeflerimiz arasındadır.